Hål i huvet!

Ibland gör man saker som man ångrar sig efteråt. Känner ni igen det? Man får helt enkelt hål i huvudet en stund och tar helt fel beslut. Detta hände mig i tisdags. Jag är med i ett affärsnätverk som heter Affärskontakten. Företagare samlas och minglar och delar sina ideér osv. Väldigt inspirerande miljö att vistas i.  I tisdags så var Ian Wachtmeister inbjuden att att hålla ett föredrag. Kvällen började med mingel efter ett manus och jag hamnade brevid VD:n för Kinnarps i Enköping, ganska intressant men inte så givande för mig då jag ej har ett kontor att inreda. När det var dags att byta mingelpartner grabbade en tjej tag i mig direkt och frågade om vi kunde mingla, visst sa jag. När jag lyfter blicken ser jag att Ian tittar rakt på mig och frågar om inte vi kan mingla! Vad svarar jag då! Nej tyvärr, jag är upptagen och ska mingla med den här tjejen nu!
Snacka om hål i huvudet! Här har jag chansen att mingla med en av sveriges mest framgångsrikaste affärsmän som omsätter miljoner i sitt företag. Har suttit riksdagen och har  hur mycket erfarenhet som helst. 5 min med honom hade verkligen varit en ära!! Tänk om han hade kunnat ge mig det där tipset som man bara väntar på!
Detta har jag grubblat på nu i flera dagar. Men inte så mycket att göra åt. Det är bara att hoppas att han kommer tillbaka och jag får en ny chans.

Skoinköpsresa

Ja, så var man hemma igen. Jag och Bengt flög till Bryssel i torsdags på vår första skoinköpsresa. Det var verkligen en upplevelse. Spännande att åka iväg som inköpare. Jag som jobbat som säljare i många år är van att ha den rollen som passar upp och "smörjer" inköparna men den här gången skulle andra smöra för mig :).

Vi kom fram torsdag kväll och blev hämtade på flygplatsen av en chaufför som körde oss till hotellet som låg en bit utanför Bryssel och där även företaget ligger som vi skulle besöka på fredagen. Hotellet var så häftigt! Det ägdes av en Dansk som bott där i 3 år. Det var inrett så läckert att man blev alldeles tagen. Här kommer några bilder:

Hotellet. Vårat rum är där jag står i det öppna fönstret. Alla 3 fönster var vårat rum.

Hotellobbyn                      Vårat gigantiska rum så läckert inrett.

Vi sov väldigt gott. Kl.9.30 blev vi hämtade av Stijn våran kontaktperson på skoföretaget Cortina. Hela dagen gick åt skoinköp. Cortina är den näst största skotillverkaren i världen så det var otroligt mycket skor att gå igenom. Jobbigt men väldigt kul. Vi har gjort vårat bästa för att välja skor för alla. Vi kändes oss nöjda med våra val.
Sen eftermiddag blev vi skjutsade till ett annat hotell i Bryssel. På kvällen gick vi ut och åt middag. Tyvärr var vädret kass, regnade nästan hela tiden så vi såg inte så mycket av Bryssel. Men vi ska åka tillbaka i mars så då tänkte vi lägga in en extra dag för att hinna med det. Lördagmorgon flög vi hem och böt i princip bara om för att åka på en 40-års fest. Så idag söndag är man ganska trött efter alla upplevelser och festande.

Hej

Jag kom inte på en rubrik så det fick bli hej helt enkelt.  Häromdagen fick jag ett mail från en kompis från gymnasiet:). Vi var superkompisar i gymnasiet och en tid därefter men sen så försvann vi från varandra bara. Konstigt när man tänker efter. Men jag tror vi alla har såna kompisar som man umgåtts med jättemycket som sedan försvinner.
Det som är så speciellt med Jessica är att vi reste mycket tillsammans. Jag gjorde min första utomlandsresa utan föräldrar med henne. Vi drog och båtluffade i Grekland i 3 veckor. Herregud, säger jag bara! Det var tur att man kom hem levande. Mycket galet hände men jag sitter ju här idag så allt gick bra. Jag fyllde bl.a. 18 år på Santorini, galet blev det.

Efter det var vi hemma ett tag sen stack vi iväg igen på en tågluff i 3 månader i Europa :). Crazy det med! Jag skulle kunna skriva massor om allt som hände men jag hoppar det. Hur som helst är jag jätteglad över hennes mail och vi har bestämt att träffas nån dag. Hon har en massa kort från våra resor som jag bara måste se!