Hjälte!

Min första kund på Alfa hund & katthotell vad Rickard Sjöbergs lagotto Uffe. Uffe var sedan en stammis här under en lång tid. Jag lärde då känna Rickard Sjöberg och hans familj. Rickard är otroligt lätt att tycka om med en sund inställning till mycket i livet. Det var en stor sak här i  byn när Rikard titt som tätt kom körandes hit. Nu läste jag en sak i Expressen som är värd att lyftas fram. Rikard är nämligen och jobbar som volontär i Sydafrika i en stad som heter Mfuleni. Han hjälper till och bygger hus en månad utan ersättning. Organisationen heter Habitat for humanity. Detta för att han kände att han ville komplettera sitt liv, göra det större. Så just nu är han min hjälte. Bra gjort Rikard, all heder åt dig!!



Bara att se och lära och ta efter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0