Nattligt samtal!

Idag är jag trött. Dels efter gårdagens spring och dålig sömn i natt. Kl.01.20 ringde polisen i Enköping. Jag låg och sov och vaknade av att mobilen ringde. Jag svarade för jag tog för givet att det var Ellinor. Men det var en kvinnlig polis!!! Hon presenterade sig och frågade om jag mamma till Ellinor. Ja, sa jag!! Vilka hemska sekunder innan jag visste vad som hade hänt!! Var hon redlöst berusad, levde hon.....alla möjliga tankar hann snurra i huvet, det var hemskt!
Polisen fortsatte: Jo, hon och en kompis smet in på Joar men vakten hade hittat dem och de blev utkastade. Hon är ju bara 15 år så det här ser vi allvarligt på. Men sa polisen hon är inte onykter vad vi kan se och hon har varit väldigt samarbetsvillig och trevlig!! Men du kanske vill komma och hämta henne.

En av Ellinors starka sidor är att hon alltid är så social och trevlig. Jag får ofta höra att hon är så väluppfostrad och trevlig.
Och hamnar man i sån här situation med polisen så är det helt klart ett smart drag att vara lugn och ta fam sin trevligaste sida och det hade hon tydligen gjort. Hon berättade att de hade haft riktigt trevlig skrattat och skojat :).

Absolut sa jag! Att smita in på Joar är verkligen en allvarlig sak men i jämförelse med vad det kunde ha varit kändes det här som ingenting.  Hennes kompis Sebban var snäll och skjutade hem henne.

Enligt Ellinor så hade de ej smitit in utan vakten hade släppt in dem. Titta jag har t.o.m. en stämpel och det hade hon, det måste väl vara tjänstefel av vakten.  Väl därinne hade Ellas kompis hamnat i bråk med några äldre tjejer angående en kille som de är kära i. Efter bråket hade desa tjejer som vet deras ålder sagt till vakten att de är minderåriga och då hade de blivit utkastade och polisen tillkallades.

Hon har lovat att aldrig göra om detta................hmmm, kan man lita på det??


Kommentarer
Postat av: Cina

Hihi handen på hjärtat Lotta!!! visst har väl du åsså ljugit om din ålder för att komma in på "rätt" ställe, alla har gjort det tycker att det är sunt och visar att Ella är en helt vanlig tonåring... kram kram

2008-12-28 @ 14:42:22
Postat av: Lotta

hihi, visst gjorde jag det så man känner ju igen sig :). Sålänge inte polisen ringer hem om värre saker än det här så är jag nöjd!

2008-12-28 @ 17:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0