Nyårslöfte och kramar!

Jag fick frågan i en kommentar om jag har något nyårslöfte. Det har jag inte. Jag kan inte minnas att jag nåt år har avgett i nyårslöfte som jag VERKLIGEN menat. Visst man kanske hittar på nåt nåt bara för att göra det men så har det varit glömt nästa dag.

Om jag skulle avge ett nyårslöfte undrar vad det skulle vara, hmmm! Jag röker inte. Jag tränar. Hmmmm! (hmmmm betyder i detta inlägg att jag tänker) så att ni vet :)

Nåt som jag tränar på hela tiden och iaf vill bli bättre på är att se det positiva och gjädjen även i små saker som man i vanliga fall bara går förbi. Jag tränar och vill bli bättre på att se människor omkring mig och då menar jag se. Att se och lyssna på mina vänner och familj. Att ta fokus från sig själv och sätta fokus på andra är inte alltid så lätt. Vi är väldigt egoistiska individer och pratar och ser gärna  bara oss själva.

Ta det som en utmaning för er själva en dag. Att  ta bort fokus från er själva och lägg det på andra.  Det är en sån härlig känsla att bli sedd av en annan människa så ge det till andra.

Ha som en utmaning att också kramas mer. Jag älskar att kramas och vill kramas mycket med alla jag tycker om. Jag är en väldigt fysisk person som gärna kramar och tar på mina vänner. När jag ser nån jag tycker om blir jag glad och vill kramas, det är mysigt och inget fel i det. Blir det ingen kram känns det jättekonstigt. Tänk vad härligt det är när man träffar nån man tycker om den personen verkligen kramar om en och säger: Vad roligt att se dig!! Åhhh, då blir jag så glad och varm i kroppen. Och då ska det inte vara en liten fjuttig en utan en ordentlig kram som man verkligen menar och den får gärna vara ett par sekunder så att man hinner njuta.  Menar man det inte ska man inte kramas.
Så kramas mer!!! Vi behöver kramas mycket för att må bra!!

Visst är dessa muggar mysiga? Jag fick dem av min storasyster för flera år sen och de är fortfarande mina favoriter jag blir så glad av dem. 

 
På den ena står det KRAM och den andra GLAD. I morse drack jag kaffe i GLAD muggen.

Titta! Jag kan skriva inlägg med lite djup och budskap också :)

Kommentarer
Postat av: Mia

Skickar massor av kramar med frågan om familje julkortet duger!!!!



KRAMAR Mia

2008-12-17 @ 09:13:48
URL: http://hobbyfotografen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0