Citybo!

Ja, nu är man citybo inne i Enköping. Känns riktigt bra faktiskt. Dessvärre har sömnen inte varit den bästa.......
Ellinors kompisar tycker det är toppen nu när hon bor i stan, med dessutom en så gott som egen källarvåning med egen ingång. Det är ett fasligt spring hela kvällarna framförallt  fre-lör natt. I lördags sa vi åt henne att antingen sover du hemma själv i natt eller så får du sova borta för vi måste få sova. Jag sover hos en kompis sa hon. Skönt sa vi.
Kl.03.30 vaknar jag av att jag hör killröster närma sig. Bara de inte är på väg hit låg jag och tänkte. De var de ju såklart.  Strax stod de utanför vårat sovrumsfönster och knackar på Ellinors fönster som är under vårat medan de säger: Visst är det här hon bor. Ja det är det fortsätt knacka.
Vad i helvete tänker jag. De kan ju inte tro att de kan komma som de vill mitt i natten. Jag var på väg att klä på mig och gå ut men Bengt hann före. Han for ut arg som ett bi. Vad håller ni på med det är ju mitt i natten!!  Meen stammar ena killen (den andra killen stod och kissade mot våran husvägg, så respektlöst) vi tänkte hälsa på Ella!
Hon är inte hemma gormade Bengt. Och även om hon vore det så är det inte ok att komma här mitt i natten och väcka alla i familjen!! Vi sover ju!
Skamsna lommade de iväg. Jag hörde dem säga: Hälsa Ellas mamma och be om ursäkt!
Ellinor är ju bara 15 år men hennes killkompisar är de flesta 19-20 år så här gäller det verkligen att dra tydliga riktlinjer
så de inte tror det är ok att efter Joar komma och bo hos henne som värsta hotellet. Fulla som ägg dessutom!!

Det blir nog bra sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0